Back to Top

පස්වන සටහන..

           එම අධ්‍යන ආයතනය සමග එලබතිබූ වසරක එකගතාවය දීර්ඝ කර නොගැනීමට මට සිදුවිය. ලොව වෙනත් කෙරවලක හැදෑරීම් අවකාශයකට යන්නට සිදුවීම කෙදිනකවත් මා නොවිදි අපහසුවක් වන්නාක් සේ මට දැනිනි. අපහසුවෙන් හෝ සමුගෙන යන්නට සිදුව තිබිනි. “අපූර්ව මිතුදම් වලින් සමුගන්නට වීම වඩාත් වේදනා කාරීය. එය හුදු එකිනෙකා මත යැපීමක් හෝ ලාභයක් මත නොව එකිනෙකාට ගරුකිරීම, ප්‍රියකිරීම වැනි සාධක මත ගොඩ නැගෙන නිසාදෝ වඩාත් සිත්පත්ල ආමත්‍රනය වන අවස්ථාවකි”. එම හැගීම එවකට දින සටහනේහි මාතැබූ එක් ආකාරයක් ලෙසට මතකට නැගේ. ඇයගේ සමරු සටහහක් සදහා ආරාධනාවක් …

Continue Reading

තෙවන සටහන.. -TharuMinisa-

       දැනුම අපූර්ව උපකරනයකි. එහෙත් එයට පාදා දිය හැකිදෑ සීමිතය. ජීවිතයට අවශ්‍ය බොහෝ දෑ ඉන් ඔබ්බටව පවතී. ලොකු ස්වමීන්වහන්සේ දැනුම යන්න පහදා දෙන්නේ වඩාත් අපූර්ව ආකාරයට. විටක ආශ්‍රමය කරා පැමිනෙන තම දැනුම පිලිබද උඩගු වන්නන් හා වාදයට පිවිසෙන්නේ නැත. මද සිනාව උන් වහන්සේගේ වඩාත් සංකීර්න පිලිතුරක වනවාය. විටක ඔවුන් භෞතික විද්‍යාව පිලිබදව වියතුන් වන අතර තවත් විටක වෛද්‍ය විද්‍යාව පිලිබදව වියතුන්ය. ඔවුන් අතොරක් නැතිව පැහැදිලි කරන සංකීර්න කාරනා ලොකුස්වමීන් වහන්සේ බොහෝ විට ඇහුම්කන් දෙන්නේ සුපුරුදු මද සිනාව සමගය. එහි අපහාසාත්මක බවක්, …

Continue Reading

ප්‍රතිභාව යනු සාමාන්‍ය තත්වය ඉක්මවා මනස සුසරවීමද?

     “ප්‍රතිභාව යනු සාමාන්‍ය තත්වය ඉක්මවා මනස සුසරවීමද? සමහර විට ඔහුට නැතිනම් ඇයට පවා නැවතත් තම ජීවිතකාලයතුලදී කවරදාකවත් ඇතුලු විය නොහැකි මානසික අවකාශයකට ඇතුලුවීමද? ආශ්‍රම භූමියේ බටහිර බෑවුම පහලට වන්නට පැතිර ඇති තන බිම් කරා ගවයන් ‍රැගෙන එන ගම්වාසීන අතර සිටින අයෙකු සමහර දිනවල තම වස්දඬුව හඩවන නාදය මගේ කුටියෙහි බටහිර දෙසටවන්නට පිහිටි කවුලුවෙන් හොදින් ඇසෙන්නට පටන් ගනී. සීමිත ස්වර සමූහයක් අපූරුවට සංයෝජනය කරමින් ඔහු මනස පතුලටම ආමන්ත්‍රනය කරන්නාක්සේ දැනේ. බොහෝ විට ගබඩා භාරකරු හරහා ඔහු නිහඩකිරීමට ඉල්ලීමක් කල හැකිවනු ඇත. …

Continue Reading

දෙවන සටහන.. -Tharu Minisa-

      “හැම තැනකම ඇත්තේ තොරතුරුය. සමහර තොරතුරු වලට ස්වභාවික ලෝකයේ මූලයන් ඇත, සමහර ඒවාට කිසි සේත්ම නැත. මිනිස් සංස්කෘති කථාන්දරය තොරතුරු හඳුනා ගැනීම හා ඒවා නිසි කලමනාකරනයට මිනිස් වර්ගයා ලත් හැකියාවේ දිගු ගමන් මගයි.” වරක් අප විශ්ව විද්‍යාලයට පැමිනි ආරාධිත දේශකතුමකුගේ නිර්වචනය නැවත නැවතත් සිහියට නැගේ .”DNA අනුවක් ‍රැගෙන යන්නෙත් තොරතුරුයි. මාසිකව ඔබ ගනු දෙනු කරන බැංකුවෙන් වාර්ථාවක් එවන්නේ ඔබගේ ගිනුමෙහි සිදුවූ චලනයන්ගේ තොරතුරුයි.” එය අපූරු නිර්වචනයකි. තොරතුරු තාක්ශනය පිලිබඳ විශාරදයෙකු වූ ඔහු අවසානයේ දහම ගැනද සඳහන් කරමින් තම දේශනය අවසන් …

Continue Reading

වහල්බව

එක් දෙසකින් විග්‍රහ කිරීමේදී මේ සිදුවීම ලාංකික දේශපාලනයේ සැබෑව හොඳින්ම පැහැදිලි කර දෙන්නක්. සිංහල බෞද්ධ අනන්‍යතාවයක්, රටේ බහුතර ක‍ටුක ජීවිත වටපිටාවකට සිට ඉහලට පැමිනෙන්නෙක්, අඩ සිය වසරකට කාලයක් ඔස්සේ දේශපාලනය සමග සංක්‍රීයව හැසිරෙමින් වූ පරිනත භාවයක්, රටේ ඉහලම දේශපාලන බල ව්‍යුහයට ඇතුලුව වසර කිහිපයක අත්දැකීම් ලද්දෙක්. ස්වදේශික වාදියාගේ සිට නව ලිබරල් වදියා දක්වා මහ ලොකු වෙනසක් නැතිව දේශපාලන මතවාදී මෙන්ම භාවිතවේදී සංවිඥානික මෙන්ම අවිංඥානික දිළිදු බව නම් හොඳට පැහැදිලි කර දී තිබෙනවා. ධනවාදයේ මෙන්ම සමාජවාදයේ මෙන්ම ස්වදේශිකවාදයේ වහල් බව අපව …

Continue Reading

Posted in Politics |

ලාංකිකත්වය සංකීරනයකි.

ලාංකිකත්වය සංකීරනයකි. එක් දෙසකින් වසර දස දහස් ගනනක අතීතයකි. විටක එය පැහැදිලි කෙරෙන්නේ අද ශිෂ්ඨයැයි සිතනා මිනිසුන් කෑලෑ අතු අඳින කාලයේදී පවා නිර්මාණය කරගත් රෙදි කැබැල්ලකින් විලි වසා ගන්නට අප දියුනුව සිටි ජාතියක් ලෙසටය. ගම පංසල වැව දාගැබ ලෙසට ගොනු වුන උදාර සංස්කෘතික ගොඩ නැගීමක අප හිමි කරුවන්ව සිටි බවය. එක් අතකින් දූපත් හුදකලා මනස ලෙසට මෙන්ම තවත් විටක දූපතක් වීම නිසාම අපරිමිතව ලෝකයට විවෘත වීමද හඳුනා ගත හැකි ලක්ෂන දෙකකි. ඒ නිසාමදෝ නිබදවම බාහිර සංස්කෘතිකයන්ගේ ආභාශයට අප නිරන්තරයෙන් විවෘත …

Continue Reading

Posted in Politics, Social |

අර්බුධය

මේ සිද්ධිදාමයට අදාලව විධායකයේ පලමු ප්‍රසිද්ධ ප්‍රකාශයෙන්ම පැහැදිලිවම පවසා සිටියේ තමන් වෙතට නිසි අවධානය නොලැබීමේ වේදනාවට මෙලෙස ප්‍රතික්‍රියා කල බවයි. දියුනු පරිසරයකදි නම් තත්වය විග්‍රහ විය යුත්තේ සමාජ සමස්ථය මේ ආකාරයට අර්බුධයට යන ආකාරයට වඩා අදාල පුද්ගල පෞර්ෂ ගැටළුව පැහැදිලි කරගත යුතු දෙසට වුවත් එය බොහෝ අවස්ථාවලදී මෙන්ම මෙහිදීත් මග හැරුනා. නිතර නිතර හමුවන දෙවන පුරවැසියා අර්බුධයක් වීමේ ගැටළුව නැවතත් උඩට පැමින තිබෙනවා. සුපුරුදු ලෙස සමාජ පරිසරය යාවත්කාලීන වෙනවා වෙනුවට කැඳවන්නාව අභියෝගයට ලක් කරමින් සිටිනවා.   – Pubudu Siriwansa

Posted in Politics |

ගනන හැකියාව හා මතක හැකියාව වේගයෙන් මිනිස් සිරුර මතට සවිවෙමින් තිබේ.

ගනන හැකියාව හා මතක හැකියාව වේගයෙන් මිනිස් සිරුර මතට සවිවෙමින් තිබේ.එය හුදු ඔබගේ ශීතකරනයේ තාක්ශනය හෝ වතුර මෝටරයේ තාක්ශනයට වඩා වෙනස්ය.එය මිනිස් මනසේ තාක්ශනයේ දිගුවකි.එයට ස්වාධීනව පැවතිය නොහැක. මිනිස් සිරුර ප්‍රමුක දෛනික උපාංග මතට සැග වෙමින් ඒවා ස්මාර්ට් කිරීම එයට ඇති එකම හැකියාවයි.තමා බැදෙන උපාංගයේ ගනන හැකියාව හා මතක හැකියාව වැඩිකරලමින් එම උපාංගය උත්කර්ෂවත් කිරීම එයට ඇති හා හැකි එකම කාරනාව වේ.
අනෙකුත් බොහෝ විෂයන් හා සැසදීමේදී මෙම විෂය මහත් අපූරත්වයක් පෙන්වයි. එහි සීමාව දෙපසකින් සටහන් වේ.එක් අගකදී තමන්ව නිර්මානය …

Continue Reading

Posted in Tech | Leave a reply

මහත් ප්‍රබෝධනීය අත්දැකීමකට ඔබ සූදානම්ද? –

කිතුල්ගල යනු ආකර්ෂනීය සොබාදහමින් හැඩවැඩ වුනු විසිතුරු ගම්මානයකි. කොළඹ හ හැටන් නගරය අතර දිවෙන මාවතේ මධ්‍යයට වන්නට පිහිටි මෙහි සරල කඩමන්ඩියක් මෙන්ම ආහාර පාන සදහා ස්ථානද කිහිපයකි. කොලඹ සිට නුවර-එලිය දක්වාද(හැටන් හරහා) බොහෝ සංචාරකයින්ටද විසිතුරු අත්දැකීමක් ලබන්නට හැකි කිතුල්ගල වෙතට කොළඹ සිට දෙපැයක කාල වෙලාවකින් ලගා වන්නට හැක. සන්සුන් , වර්නවත් මෙන්ම ඓතිහාසික පරිසරය මෙහි පැමිනෙන බොහෝ දෙනෙකුට අමතක නොවන අත්දැකීමක් වනවා සේම නෙක ගල්පර අතරින් ගලා යන කැළණි ගං කොමලිය සමග වන “White water Rafting අත්දැකීම ත්‍රාසය, විනෝදය ගෙනෙන …

Continue Reading

Posted in Uncategorized |

ආගමික යුගය වර නගන මිනිස් මනස සමස්තයද?

ආගමික යුගය වර නගන මිනිස් මනස සමස්තයද? මනසේ සමස්ථය ආගමික යුගයෙන් පමනක් වරනගා ගත යුතුද? ආගමික යුගය මිනිස් වර්ගය වෙතට ලගා කර දුන් කායික අධ්‍යාත්මික පාරිශුද්ධතාවය, හික්මීම ඉතිරිකර දෙන මහත් මිනිස් ශක්ති ගබඩාව නව දිගුවන් නිර්මාණය නොකර සිටීවිද? සිටිය හැකිද?
අද වන විට මිනිස් මනස තම සාම්ප්‍රධායික සීමාවන් ඉක්මවන්නට සූදානම් වෙන්නේ හුඳු එය තව තවත් නාභිගත කිරීමේ හැකියාව වර්ධනයෙන් හෝ එය තුලට හෝ අවට මතට වඩ වඩත් විශ්ලේෂනය කිරිමේ හැකියාව ගල යන්නට සැලස්වීමෙන් පමනක් නොවේ. මනස පිටපත් වීමේ හැකියාව ඇරබිලා, …

Continue Reading

Posted in Social | Leave a reply